Människor som fingrar på sina mobiler, stänger av sin kamera eller bara verkar försjunkna i sina egna tankar när du talar. Känns det bekant? Eller känner du snarare igen dig i att vara den som måste lyssna på någon som svamlar om obegripligheter? Det är inte lätt att fånga sina åhörares intresse. Men det är också ett faktum att brister i vårt sätt att kommunicera verbalt leder till frustration, oengagemang och missförstånd.
Att inte ta tag i och försöka förbättra den muntliga kommunikationen i ett företag eller en organisation är ett säkert sätt att skapa ineffektivitet. Det finns också en kostnad i att inte lyckas förmedla sitt budskap och ta en position i förhållande till medarbetare, kunder, investerare eller beslutsfattare.
Malin Johansson, Manager och Allan Åberg, Partner på Paues Åberg har under de senaste fem åren arbetat med att träna talespersoner på företag och organisationer i att föra ut budskap som människor faktiskt lyssnar på. Under en tankeväckande timme kommer de utifrån erfarenheter och forskning resonera kring fyra punkter som ger verklig effekt i muntlig kommunikation. De kommer också dela med sig av praktiska tips som kan omsättas direkt.
Frukostklubben sänds som ett webbinarium torsdagen den 22 april kl. 8.30-9.30. Vid anmälan får du tillgång till deltagarlänken. Har du frågor gällande evenemanget, vänligen maila elin.larsson(at)pauesaberg.se.
Varmt välkommen!