Hur kan man möta kommunikationskraven som ställs på börsbolagen i ekonomiska kriser?
I kristider och när finansmarknaderna stormar står börsbolag inför stora utmaningar. Osäkerhet, rykten och brist på tillit sprider sig enklare. Människor och marknader reagerar känslomässigt på minsta vink.
Kraven från marknaden på proaktivitet och snabbhet är stora samtidigt som förutsättningarna ständigt förändras. Det skapar svårigheter att hitta en balans mellan att vara lyhörd mot de krav som finns och samtidigt att ta den tid som krävs för att utveckla korrekt och faktabaserad kommunikation. Omvärldens efterfrågan på öppenhet ställs mot risken att öka oron. Kommunikationen blir i slutändan därför allt för reaktiv.
På detta webinar får du ta del av experternas råd om finansiell kommunikation i kristider samt vad du bör tänka på för att på ett tydligt och förtroendeingivande sätt kommunicera i en ekonomisk nedgång.
På detta webinar delar Paues Åbergs experter, Jonas Rodny och Carolin Wiken, med sig av sina råd om finansiell kommunikation i kristider samt vad du bör tänka på för att på ett tydligt och förtroendeingivande sätt kommunicera i en ekonomisk nedgång. Detta kombineras med en paneldiskussion där också Andreas Brock som är förvaltare på Coeli deltar. Andreas har lång erfarenhet av både aktieanalys och förvaltning och har innan han kom till Coeli ansvarat för nordisk verkstadsanalys på Nordea. Dessförinnan arbetade han som kapitalförvaltare på Capital Group i London. Andreas var medlem i styrelsen för CFA Sweden 2015-2017.
Webinaret modereras av Malin Johansson från Paues Åberg.
Frukostklubben äger rum på Zoom, tisdagen den 26 maj kl. 8.30-9.30. Har du frågor rörande evenemanget vänligen maila emma.wikberger@pauesaberg.se.
Vi utlovar en inspirerande och tankeväckande timme, varmt välkommen!