Nu växlar vi upp vårt erbjudande inom digital kommunikation och söker dig som vill bygga upp det hos oss! Vi söker dig som har jobbat 5–10 år med digital kommunikationsutveckling, har förmåga att ge strategiska råd till kunder samt inspirera medarbetare. Rollen är ny och vi ser gärna att du leder arbetet och formar det tillsammans med oss. I arbetet ingår att säkerställa ett digitalt perspektiv på våra leveranser till kunder och höja den digitala kompetensen bland byråns konsulter, men också att forma, paketera och utveckla vårt erbjudande och vår expertis på området.
I vår kommunikationsrådgivning är du den i teamet som har det digitala perspektivet. Ditt ansvar är att ta fram idéer och förslag för digital aktivering, strategier och kreativa planer tillsammans med andra konsulter på byrån. Du navigerar enkelt i det digitala kommunikationslandskapet och förstår vad som krävs för att driva engagemang i digitala kanaler. Du ger förslag och råd om plattformsval, målgrupper, innehåll eller analys. Du har kunskap om de olika sociala medieplattformarna, CRM, sökmotorer och de senaste trenderna inom digital kommunikation.
Paues Åbergs uppdrag spänner från politisk påverkan och opinionsbildning till rådgivning mot bolag i företagsövergripande kommunikation. Därför ser vi att du antingen kan ha en bakgrund från politiken och påverkansarbete eller från företag eller byrå.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Utforma och utveckla Paues Åbergs digitala kompetensområde, för att säkerställa ett relevant digitalt perspektiv i kundleveranser.
- Digital kommunikationsrådgivning i kunduppdrag
- Projektleda produktion och genomförande av digitala kommunikationssatsningar antingen med hjälp av byråns andra konsulter eller underleverantörer
- Bidra med digital kommunikationskompetens till övriga team på byrån
- Ingå i byråns egen marknadsföringsgrupp
Kvalifikationer
- Relevant högskoleutbildning
- 5–10 års erfarenhet av att ansvara för digital kommunikation och/eller sociala medier
- Dokumenterad erfarenhet av digital kommunikation och att arbeta med engagerande innehåll för sociala medier och andra digitala kanaler
- Kunskap om digitala och sociala kanalers funktionssätt och digitala trender
- Kunskap om digital opinionsbildning, innehållsmarknadsföring och sökordsoptimering
- Erfarenhet av krishantering i sociala medier är meriterande
Välkommen att höra av dig med din ansökan till Stina Oldfeldt senast den 12 januari. Intervjuer och urval sker löpande.