Paues Åberg Communications är en dynamisk kommunikationsbyrå med ett team av cirka 35 konsulter med bred erfarenhet från näringsliv, finans och politik. Vi hjälper företag och organisationer att bli mer framgångsrika genom kommunikation och strävar efter att alltid överträffa våra kunders förväntan. Nu söker vi en Ekonomichef med kontorsansvar.
Om rollen
Vi växer och vill nu stärka vår ekonomifunktion. Som Ekonomichef med kontorsansvar hos oss blir du inte bara en nyckelmedlem i vårt team utan också en pådrivande kraft för att forma vår framtid. Vi har höga ambitioner och söker dig som har ett starkt eget driv och som vill vara med och forma en välfungerande och effektiv ekonomifunktion och administration och vara en aktiv del i att utveckla oss som organisation. Du leder byråns ekonomifunktion, inklusive administration och personaladministration. Du stödjer ledningsgrupp och partnergrupp bland annat genom att ta fram beslutsunderlag. Vi förväntar oss att du vågar ifrågasätta och utmana. Du kommer att arbeta på vårt trevliga kontor på Karlavägen i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Dina ansvarsområden omfattar löpande uppgifter såväl som utveckling av byråns ekonomi och administration. Arbetet sker i nära samarbetet med våra externa samarbetspartners. Dina ansvarsområden innefattar:
- Redovisning, uppföljning och löneadministration
- Hantering av ekonomisk rapportering och skattefrågor
- Ekonomisk uppföljning, analys, prognos och budgetarbete
- Ansvar för företagets löneadministration och pensioner
- On- och offboarding av medarbetare
Du arbetsleder vår Office Assistant och ansvarar för att receptionen och kontoret i stort fungerar som det ska. Vidare har du ett samordnande ansvar för byråns egna events och konferenser. Du fungerar som kontaktperson för frågor om våra lokaler och har hand om inköp samt förhandling och administration av leverantörsavtal. Det inkluderar ansvar för IT-relaterade frågor, där du kravställer och samarbetar med våra externa partners.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse av att ta dig an en ansvarsfull roll där du arbetar både praktiskt och strategiskt, deltar i bolagets ekonomiska utveckling och aktivt bidrar till att förbättra Paues Åbergs arbetsprocesser. Vi ser att du har:
- Ekonomiutbildning på högskolenivå
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration
- Förmågan att vara strategisk samtidigt som du är operativ
- Analytisk förmåga och sinne för ordning och reda
- Driv och resultatfokus och förmåga att arbeta självständigt
Det är meriterande om du har erfarenhet från tjänste- eller konsultföretag och om du har erfarenhet av utvecklingsarbete och systemförändringar.
Paues Åberg som arbetsplats
Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö med 35 fantastiska kollegor i en familjär och tillåtande kultur med:
- Stort eget ansvar att driva och arbetsleda varierande projekt
- Nära samarbete med företagsledningen
- Möjlighet att växa och utvecklas i takt med företagets framgångar
Nästa steg
Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vill bli en del av Paues Åberg Communications, ser vi fram emot din ansökan. Den skickas till melissa.lund@pauesaberg.se, märk ansökan ”Ekonomichef” senast den 3 december. Har du frågor om tjänsten eller arbetsuppgifter, kontakta Linna Österman, linna.osterman@pauesaberg.se. Urval och intervjuer sker löpande.